środa, 27 sierpnia 2014

PODRÓŻ DO FRANCJI I DOJAZD Z LOTNISKA

Podróż do Paryża to chyba marzenie każdego. Kiedy już zdecydujemy się na wzięcie urlopu, warto zadać sobie pytanie jak się tam dostać? Oczywiście najłatwiej jest wybrać podróż samolotem. Najniższe ceny zaczynają się już od 98 zł w dwie strony! Tylko jak się potem najtaniej dostać z lotniska oddalonego 80 km od Paryża?

Do Paryża i kilku większych miast latają bezpośrednio regularne linie z Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Z doświadczenia wiem jednak, że takie loty są bardzo drogie (czasami warto polować na loty za ok. 400 zł w trakcie Szalonej Środy LOT). Możemy jednak skorzystać z tanich lotów. Samoloty Ryanair i Wizz Air latają na lotnisko Beauvais, które oddalone jest ok. 80 km od centrum Paryża. Ryanair lata z Krakowa, Wrocławia i Modlina, a Wizz Air z Gdańska, Katowic, Poznania, Warszawy i Wrocławia.
Lotnisko jest dość niewielkie, ale wystarcza do obsługi pasażerów tanich linii. Na miejscu mamy kilka opcji transportu do Paryża.

AKTUALNE CENY DOJAZDU Z LOTNISKA BEAUVAIS DO PARYŻA

Do Paryża z lotniska Beauvais najłatwiej dostać się specjalnym autobusem, który odjeżdża co 15 minut spod terminala numer 1 (T1). Zawsze podstawionych jest kilka autobusów, więc nie ma się co martwić o miejsce. Przejazd do Porte Maillot (dworzec autobusowy na granicy 16 i 17 dzielnicy Paryża, obok Le Palais des Congrès) zajmuje około 80 minut. Bilet kosztuje 17€ w jedną stronę przy zakupie w kasie na lotnisku. Można jednak kupić już wcześniej bilet online (który drukujemy) za 15,90€. Tutaj podaję stronę lotniska (niestety po francusku), na której można go zakupić. Zakup jest nie tylko tańszy, ale i szybszy. Jeśli jednak ktoś woli kupno biletu na miejscu to ma do dyspozycji kasę, w której zapłaci gotówką oraz specjalne automaty, w których można płacić jedynie kartami kredytowymi. Nasze zwykłe karty płatnicze mogą nie być obsłużone, więc warto mieć przy sobie potrzebną gotówkę.
Kolejną opcją jest dojazd autobusem miejskim z lotniska do centrum Beauvais (przy okazji można je zwiedzić), a dokładniej do stacji  SNCF (koleje francuskie) i stamtąd pociągiem do Paryża lub miast na północy, jak np. Lille. Dojazd ze stacji Beauvais do stacji Paris Nord kosztuje 14,20€ i zajmuje prawie 2 godziny. Dlatego tę opcję proponuję jedynie osobom, które wybierają się na północ. Strona SNCF, na której możemy sprawdzić połączenia oraz zarezerwować bilet jest dostępna również w wersji angielskiej i niemieckiej.
Opcją, która stosunkowo niedawno się pojawiła jest skorzystanie z blablacar. We Francji nazywa się to covoiturage czyli po prostu wspólne dojazdy. Konto na polskiej stronie serwisu wystarczy nam do zarezerwowania przejazdu. Pamiętajmy jednak, że wielu Francuzów nie mówi po angielsku (prędzej po niemiecku), więc warto poprosić jakiegoś znajomego frankofila o pomoc w kontakcie.
Ostatnią opcją jest wynajęcie samochodu na lotnisku. Tę opcję proponuję jednak jedynie osobom, które wybierają się poza Paryż. W mieście będziemy mieć duży problem z zaparkowaniem samochodu oraz ze względu na wszech obecne korki szybciej i taniej będziemy się poruszać metrem. Jeśli już jednak zdecydujemy na wynajęcie samochodu to możemy to zrobić na stronie Europcar już od 200€.

DOJAZD Z LOTNISKA CHARLES DE GAULLE (CDG)

Dojazd z lotniska Charles de Gaulle jest nieco łatwiejszy. Z lotniska kursuje specjalna kolejka RER B na trasie Aéroport Charles de Gaulle - Châtelet les Halles (największa stacja przesiadkowa francuskiego metra, połączona ze stacją kolejową). Koszt przejazdu to 9.75 € (bilet obejmuje zony 1-5). RER B jest kolejką ekspresową, więc zatrzymuje się tylko na kilku stacjach.
Jeśli lądujemy na terminalu 1 lub 3 to udajemy się do stacji Aéroport Charles de Gaulle 1, jeśli lądujemy na terminalu 2, to wsiadamy na stacji Aéroport Charles de Gaulle 2 (jest to ważne szczególnie w drodze powrotnej). Przejazd kolejką zajmuje około 1h. Warto pilnować swojego bagażu i uważać na kieszonkowców. Osobom, które pierwszy raz udają się do Paryża polecam wysiąść na innych stacjach niż Chateles, bo można się tam łatwo zgubić i jest tam tłum (dosłownie tłum) biegających ludzi.

1. Dojazd vanem prywaciarza - 13 € na port mailot

1. Super wiadomość, masz może jakiś kontakt do tych prywaciarzy? :)

2. http://www.busparis.pl/ z i na Beauvais 13e

3. można też jechać z http://dojazddoparyza.pl - w tej samej cenie (13€) na Porte Maillot albo 20€ spod dowolnego adresu z Paryża - polecam bo ostatnio korzystałem :)

4. ja korzystałem z http://autobusparyz.pl/ i też ok

5. Witam serdecznie
    Zapraszamy do korzystania z naszych uslug.
    Jestesmy firma zajmujaca sie przewozem osob w Paryzu. http://www.DojazdDoParyza.pl
    Na rynku istniejemy juz od kilku lat.
    Posiadamy wszystkie wymagane pozwolenia na przewoz osob na terenie francji, oraz wzystkie wymagane ubezpieczenia.
    Wybierajac nasza firme masz pewnosc ze bezpiecznie i na czas dojedziesz z nami do celu.
    Obslugujemy lotniska Beauvais, Charles de Gaulle, Orly.
    Oferujemy rowniez Nocne zwiedzanie Paryza, ktore cieszy sie u nas duzym powodzeniem, poniewaz w kilka godzin mozesz zobaczyc najwazniejsze atrakcje w Paryzu.
    Cena przejazdu lotnisko Beauvais - Paryz Porte Maillot to 15 euro za osobe za przejazd w jedna strone.
    Cena przejazdu lotnisko Beauvais - wskazany adres w Paryzu to koszt 20 euro za osobe za przejazd w jedna strone.
    Pamietaj ze zamawiajac przejazd nawet tylko dla jednej osoby cena pozostaje taka sama i sie nie zwieksza.
    Caly cennik dostepny na naszej stronie http://dojazddoparyza.pl/cennik/
    Kontakt zarowno z biurem jak i z kierowcami w jezyku polskim.
    Czekamy na twoje zgloszenie.
    Martyna Dworakowska

6. Ja korzystałem z usług Auto Bus Paryż i mogę wypowiadać się w samych superlatywach. Polecam!

7. Leciałam z Rzymu do Paryż Beauvais i korzystałam z firmy autobusparyż.pl. Bez żadnego problemu dostałam fakturę za przejazd, i mogłam rozliczyć podróż z szefem. Co więcej, moi rodzice też dostali pokwitowania za przejazd - pierwszy raz zdażyło mi się żeby polski przewoźnik wystawił bilet za przejazd.

8. Witam. Już kilka raz podróżowałam do Francji na lotnisko Beauvais. Na początku żeby dostać się do Paryża tłukłam się pociągiem, a już od pewnego czasu (3 razy) korzystam z busików polskiego przewodnika autobusparyz.pl jeżeli chodzi o kosz to jest minimalnie wyższy niż pociąg a komfort nie do porównania. W ok. 1,5 h byłam już w hotelu w centrum miasta.

9. Często latam służbowo z Dublina do Paryża – polecam autobusparyż.pl. Mam nadzieję, że utrzymają poziom swoich usług, bo z tego co zauważyłam, poprzeczkę postawili sobie bardzo wysoko. Tak trzymać

10. Witam serdecznie
    Zapraszam do korzystania z uslug naszej firmy www.dojazddoparyza.pl
    Przejazd lotnisko Beauvais - Paryz obok Luku Triumfalnego tylko 15 euro za osobe i nie wazne czy jedziesz sam czy w 4 osoby cena jest niezmienna. Wiecej informacji na stronie www.dojazddoparyza.pl lub pod nr telefonu 729 265 665
    Martyna Dworakowska

11. Korzystałem z usług Auto Bus Paryż i z czystym sumieniem mogę polecić. Ceny bardzo przystępne i o wiele wygodniej niż pociągiem, a do tego Pan Norbert, z którym jechaliśmy jest bardzo pomocny, dostaliśmy wiele cennych wskazówek.

12. Witam. Już kilka raz podróżowałam do Francji na lotnisko Beauvais. Na początku żeby dostać się do Paryża tłukłam się pociągiem, a już od pewnego czasu (3 razy) korzystam z busików polskiego przewodnika autobusparyz.pl jeżeli chodzi o kosz to jest minimalnie wyższy niż pociąg a komfort nie do porównania. W ok. 1,5 h byłam już w hotelu w centrum miasta.

13. Witam
    Byłem z córką i partnerką w sierpniu. Z lotniska jechaliśmy za 50 euro. Firma Auto Bus Paryż, kierowca Pan Norbert. Rewelacja, nieocenione porady, organizacja wyjazdu do Disneylandu. Super kontakt telefoniczny z małżonką, pomoc w znalezieniu mieszkanka w centrum Paryża. Same superlatywy.

14. Witam,
    właśnie wróciliśmy z Paryża i w obie strony jechaliśmy z panem Norbertem – zapłaciliśmy po 20 euro za osobę pod drzwi apartamentu bez żadnych przesiadek i szukania połączeń. Kontakt z biurem szybki i klarowny, otrzymaliśmy potwierdzenie rezerwacji mailem a potem przed samym wylotem do Paryża pan Norbert kontaktował się z nami bezpośrednio. Żadnych niespodzianek, żadnych nerwów czy będziemy mieli transport czy nie. Auto nowe, czyste i pachnące – ich strona nie kłamie. Poszukajcie autobusparyż.pl naprawdę warto.

15. My korzystaliśmy z przewozu firmy Autobusparyż. Niedrogo, a kierowca wręcz przeuprzejmy, zdobył nasze serca na zawsze, a w Paryżu bywamy często